- Ropa
- Paliwa
- CDOK
- Laboratorium
- Legalizacja przepływomierzy
- Telekomunikacja
- Uzgodnienia branżowe
Transport ropy naftowej
Infrastruktura PERN do transportu ropy naftowej składa się z trzech zasadniczych odcinków rurociągów.
- Odcinek Wschodni rurociągu „Przyjaźń” łączy Bazę Zbiornikową w Adamowie, zlokalizowaną przy granicy z Białorusią, z Bazą Surowcową w Miszewku Strzałkowskim k. Płocka. Odcinek ten osiąga przepustowość 50 mln ton ropy naftowej rocznie.
- Odcinek Zachodni rurociągu „Przyjaźń” łączy Bazę Surowcową w Miszewku Strzałkowskim z parkiem zbiornikowym MVL zlokalizowanym w Schwedt. Tą częścią magistrali płynie surowiec dla dwóch niemieckich rafinerii: PCK Raffinerie GmbH Schwedt oraz TOTAL RaffinerieMitteldeutschland GmbH w Spergau. Odcinek Zachodni rurociągu „Przyjaźń” osiąga wydajność 27 mln ton ropy naftowej rocznie.
- Rurociąg Pomorski łączy Bazą Manipulacyjną w Gdańsku z Bazą Surowcową w Miszewku Strzałkowskim. Dzięki tej trasie PERN zabezpiecza transport surowca z kierunku północnego tj. z dostaw morskich przez Port w Gdańsku (Naftoport). Odcinek Pomorski pozwala klientom PERN dywersyfikować zarówno źródło dostaw (alternatywa/uzupełnienie dla dostaw lądowych) jak i gatunki rop sprawdzanych do przerobu w rafinerii. Rurociągiem Pomorskim można transportować surowiec w dwóch kierunkach. Na trasie Gdańsk-Płock jego przepustowość wynosi ok. 30 mln ton ropy naftowej rocznie, zaś w przeciwnym kierunku rurociąg osiąga wydajność ok. 27 mln ton na rok.