Projekty PERN zapewniają bezpieczeństwo i mają uzasadnienie ekonomiczne

Jak duże projekty inwestycyjne, finansowane ze środków publicznych wpływają na odrabianie strat po pandemii i podtrzymywanie koniunktury gospodarczej, które strategiczne inwestycje są obecnie realizowane w naszym kraju – min. na te tematy rozmawiali dziś goście Europejskiego Kongresu Gospodarczego, w czasie dyskusji o inwestycjach publicznych. Uczestnikiem spotkania był Rafał Miland, wiceprezes PERN.

Nasze projekty to z jednej strony inwestycje zwiększające bezpieczeństwo energetyczne Polski, z drugiej mają one także swoje uzasadnienie ekonomicznie i są dokładnie policzone. Zbiorniki, które dziś budujemy zarówno w obszarze ropy naftowej jak i paliw mają już klientów.-Rafał Miland, wiceprezes PERN

Do udziału w sesji poświęconej inwestycjom zostali zaproszeni Przemysław Daca, prezes, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Barbara Dzieciuchowicz, prezes zarządu, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa, Ireneusz Merchel, prezes zarządu, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Artur Popko, wiceprezes zarządu, dyrektor operacyjny, Budimex SA, Grzegorz Puda, pełnomocnik rządu do spraw organizacji Światowego Forum Miejskiego w 2022 roku w Katowicach, Rafał Weber, sekretarz stanu, Ministerstwo Infrastruktury, Polska i Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Program Megainwestycji PERN

Megainwestycje to strategiczny projekt realizowany przez PERN, który odpowiada na potrzeby rynku naftowo – paliwowego i jednocześnie w znacznym stopniu zwiększa bezpieczeństwo energetyczne Polski. Chodzi o budowę kolejnych zbiorników magazynowych na ropę naftową w Terminalu Naftowym w Gdańsku (3 zbiorniki o pojemności 100 tys. m3 każdy, 2 zbiorniki o pojemności 45 tys. m3 każdy), rozbudowę parku zbiornikowego w Bazie Gdański (2 zbiorniki po 100 tys. m3) oraz kontynuację rozbudowy baz paliw (I etap, zrealizowany – 128 tys. m3, II etap, obecnie realizowany – 222 tys. m3 , III etap – zakończenie przetargu na projekt) w Koluszkach, Rejowcu, Małaszewiczach, Emilianowie, Boronowie i Dębogórzu, a także budowa rurociągu paliwowego Boronów-Trzebinia i naftowego Gdańsk-Płock.