Przewoźnicy odbierający paliwo w bazach PERN wskażą dogodną dla siebie godzinę odbioru

Awizacja – czyli możliwość wskazania konkretnej godziny odbioru zamówionego w bazie PERN paliwa to kolejne rozwiązanie, którego celem jest przyspieszenie obsługi Klientów i poprawa komfortu ich pracy. Tym samym PERN rozwija swój Portal Przewoźnika, dzięki któremu Partnerzy firmy mogą zrealizować szereg usług online, przyspieszając obrót paliwem. Obecnie trwa pilotaż rozwiązania w bazach paliw w Rejowcu i Kawicach. W takim trybie odbyło się już blisko 200 transportów.

Portal Przewoźnika umożliwia m.in. pozyskanie informacji w czasie rzeczywistym o realizowanych odbiorach, ułatwia zarządzanie kierowcami i flotą pojazdów oraz planowanie logistyki przewozu paliw w oparciu o aktualną sytuację w bazach paliw.

Jest to pierwsza w Polsce próba optymalizacji procesu załadunku paliw z wykorzystaniem okien czasowych. Projekt zakłada wskazanie w systemie możliwych godzin realizacji transportu przewoźnikom. Proponujemy konkretną godzinę przyjazdu i realizacji załadunku dla wskazanych produktów. W momencie potwierdzenia przez kierowcę przyjazdu, system spedycyjny zezwala kierowcy na wjazd w taki sposób, aby załadunek odbył się o wskazanej wcześniej godzinie – podkreślił Tomasz Domański, kierownik działu obsługi Klienta PERN.

Portal Przewoźnika umożliwia dziś awizowanie odbioru dyspozycji dla oleju napędowego, benzyny bezołowiowej Pb95 i Pb98.

Testy rozwiązania trwają w dwóch bazach

PERN rozpoczął pilotaż rozwiązania w bazie paliw w Rejowcu. W ramach kolejnych testów z awizacji mogą już także korzystać przewoźnicy w bazie paliw w Kawicach. Szczegółowe informacje odnośnie dostępności i reguł awizacji są przekazywane przewoźnikom bezpośrednio w Portalu.

To początek. Pierwsze testy wypadły obiecująco i spotkały się z pozytywnym odbiorem kontrahentów uczestniczących w tym pilotażu. Na ich podstawie zebraliśmy szereg pomysłów na rozwinięcie systemu, które planujemy realizować w kolejnym etapie prac rozwojowych – dodał Tomasz Domański.