[vc_row][vc_column][vc_column_text]W ostatnich miesiącach Spółka „OLPP” odnotowuje wzrost zainteresowania importem paliw drogą morską przez Bazę Paliw nr 21 w Dębogórzu. Zainteresowanie to było impulsem do przygotowania planu zwiększenia wydajności instalacji i pojemności magazynowej Bazy w Dębogórzu, a tym samym przekształcenia jej w morski hub paliwowy.
Korzystając z terminala paliwowego na falochronie Portu Gdynia, Baza Paliw w Dębogórzu staje się znaczącym ogniwem importu przetworów naftowych drogą morską. Jako jedyna świadczy usługę dla potencjalnych importerów, mogąc przyjąć dostawę ze statków o nośności powyżej 30 tys. DWT.
„Klienci wykorzystują już naszą Bazę jako okno na świat i atrakcyjną drogę importu paliw, a następnie innymi środkami transportu zaopatrują rynek krajowy. Dębogórze staje się także głównym etapem w logistyce zaopatrywania rynku środkowoeuropejskiego, a Port Gdynia poważnym konkurentem dla innych europejskich portów” – powiedział Prezes „OLPP” Paweł Stańczyk, w wypowiedzi dla Polskiej Agencji Prasowej dot. prowadzonego przez Spółkę obrotu paliwami i efektów pakietu paliwowego.
Utworzenie hubu morskiego pozwoli na pełniejsze wykorzystanie atutów lokalizacji Bazy, jako istotnego elementu łańcucha logistycznego dostaw paliw płynnych, nie tylko na rynek krajowy, ale także do innych krajów Europy Środkowej, przy wykorzystaniu Portu w Gdyni, który będzie liczącą się lokalizacją dla przeładunku paliw w obrębie basenu Morza Bałtyckiego.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]